KECS se prilagođava uslovima puta i vožnje u stvarnom vremenu, pružajući idealnu količinu prigušenja prilagođavajući elektronski prigušenje prema brzini vozila i brzini hodanja suspenzije. Takođe se uzima u obzir i usporavanje, što omogućava sistemu da pomaže u upravljanju naginjanjem koje može nastati prilikom kočenja. Upravljanje putem elektromagnetskog ventila s direktnim aktiviranjem omogućava izuzetno brzo vreme reakcije, čineći KECS idealnim za sportske vožnje, gde je prirodan osećaj ključan za osećaj jedinstva s motociklom. Ugrađeni senzori hodanja na viljušci i zadnjem amortizeru pružaju informacije o stvarnom vremenu o brzini hodanja i kompresiji. Ulaz od senzorskih namotaja do KECS ECU-a dopunjuju informacije koje pruža IMU (ubrzanje/usporavanje) i FI ECU (brzina vozila). Zatim KECS ECU usmerava struju ka elektromagnetima kako bi prilagodio prigušenje prema potrebama situacije. Odabir modova omogućava vozačima da biraju mekše ili tvrđe osnovno podešavanje.